piątek, 4 października 2013

Systemy rezerwacyjne - jak je ugryźć?

   Rezerwacja noclegu bezpośrednio w hotelu już dawno przestała być jedyną opcją, mało tego powoli robi się coraz mniej popularna. Dzieje się tak za sprawą portali rezerwacyjnych, gdzie okazja goni okazję.
   Na polskim rynku działa kilka takich systemów, które poniżej postaram się krótko omówić.

BOOKING.COM

   Booking.com to firma należąca do Priceline.com. Każdego dnia za pośrednictwem Booking.com rezerwowanych jest 500.000 noclegów na całym świecie. Portal i aplikacje Booking.com przyciągają odwiedzających z całego świata, zarówno tych podróżujących w interesach, jak i dla przyjemności. Booking.com  oferuje zakwaterowanie w różnego rodzaju obiektach, począwszy od małych, niezależnych pensjonatów po luksusowe hotele pięciogwiazdkowe. Strona internetowa i aplikacje Booking.com dostępne są w 41 językach i oferują ponad 351.970 obiektów w 187 krajach.

Plusy:
  • przejrzysta i intuicyjna strona www
  • podane ceny w każdej walucie
  • możliwość rezerwacji hosteli w atrakcyjnych cenach
  • brak opłat rezerwacyjnych
  • dobrze opisane hotele
  • dużo opinii o hotelu
Minusy:
  • większość rezerwacji trzeba gwarantować kartą kredytową
  • najlepsze ceny są często bez możliwości bez kosztowej anulacji
  • na Internecie można znaleźć kilka wpisów o braku bezpieczeństwa przy podawaniu karty kredytowej
  • osobiście miałam sytuacje przy rezerwacji na Ukrainie, że wystawiony hotel po prostu nie istniał, a rezerwacja była gwarantowana karta kredytową - nie sprawdzają swoich kontrahentów?
  • często problem z konsultantem polskojęzycznym

HRS

  HRS prowadzi portal hotelowy o znaczeniu światowym dla podróżujących prywatnie i służbowo. Znajdziemy w nim ponad 250.000 hoteli we wszystkich kategoriach w 180 krajach. Bezpłatny system rezerwacji umożliwia bukowanie hoteli online w przystępnych cenach. Wybór hoteli zostaje ułatwiony dzięki szczegółowym opisom hoteli, przekonującym zdjęciom, filmikom z hoteli i około trzem milionom recenzji hoteli pisanymi przez gości hotelowych. HRS dostępny jest również jako aplikacja na smartfon i tablet.
Przedsiębiorstwo założone w 1972 roku prowadzi oddziały w Szanghaju, Londynie, Paryżu, Warszawie, Rzymie, Stambule i Moskwie.

Plusy:
  • prężnie rozwijający się portal na polskim rynku
  • oferty indywidualne oraz rabaty dla firm
  • kompetentni konsultanci, którzy bardzo szybko załatwią, każdy problem - oczywiście polskojezyczni
  • zaawansowane wyszukiwanie hoteli bo kategoriach typu: basen, parking itp.
  • możliwość organizacji wyjazdów grupowych
  • organizują konkursy dla swoich klientów i kontrahentów
Minusy:
  • nie zawsze cena jest bardziej atrakcyjna niż bezpośrednio w hotelu
  • niewiele opinii gości
  • brak ofert Hosteli - co dla młodych podróżników może nie być atrakcyjne
  • zdarza się że wystawione hotele nie zgłaszają przebookowania

REZERWUJE.PL

   Rezerwuje.pl jest to serwis w którym można rezerwować miejsca w hotelach. Właścicielem portalu jest firma Global & Hotels Travel, która działa od 2005 roku i ma swoją siedzibę w Warszawie. Serwis swoją ofertę kieruje zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm i instytucji, czy urzędów. W systemie jest ponad 250 000 baz noclegowych na całym świecie i  5000 w Polsce. Serwis oferuje dane z systemów rezerwacji takich jak: PTQV, Netmedia, Booking, Travel Online, Merigo.

Plusy:
  • porównywarka cenowa różnych portali
  • możliwość płatności przelewem
  • oferty na hostele
  • oferują bony dla klientów przy większej ilości rezerwacji - system pkt.
Minusy:
  • mało atrakcyjny wygląd strony
  • wolno działający serwer
  • dużo klikania, aby dotrzeć do ceny 

   To tylko 3 najbardziej popularne serwisy rezerwujące. Dwa pierwsze są niekwestionowanym liderem nie tylko na rynku polskim. Trzeci oraz pozostałe opierają się głównie na zebraniu ofert serwisów tj. HRS, Merigo, Booking.com i przedstawieniu ich ofert w jednym miejscu na zasadzie porównywarki cenowej.

   Takie portale nie wątpliwie ułatwiają całą procedurę rezerwacji, ale nie zapominajmy, że zawsze warto sprawdzić cenę w hotelu telefonicznie, bo może okazać się, że bez udziału pośredników hotel może zaproponować nam jeszcze bardziej atrakcyjną stawkę.

A Wy jak rezerwujecie hotele?



3 komentarze:

  1. booking.com jak dla mnie idealny, kiedyś agoda.com ale tam na etapie płacenia zawsze dochodzą taxy
    Fajny tekst w dodatku pomocny!

    OdpowiedzUsuń
  2. W dobie internetu nie może być inaczej, również jeśli chodzi o możliwość rezerwacji online. A żeby coś takiego wprowadzić warto korzystać ze sprawdzonych rozwiązań jak https://greenparrot.pl/software-house/uslugi/systemy-rezerwacji/ . Dzięki sprawdzonej agencji wszystko będzie grało jak należy.

    OdpowiedzUsuń