poniedziałek, 15 września 2014

Recenzja restauracji - Hospudka w Szczecinie

   Jakiś czas temu doszły mnie słuchy, że w Szczecinie jest czeska restauracja. Od razu wiedziałam, że się tam czym prędzej wybiorę i że na pewno będę zadowolona :) - No i się nie pomyliłam.


   HOSPUDKA - bo tak nazywa się restauracja mieści się w samym centrum Szczecina przy Centrum Handlowym Kaskada, więc bardzo łatwo do niej trafić. Moja wizyta tam nie była zaplanowana, ale spowodowana brakiem obiadu w domu i wielkim głodem, więc szybko w głowie zrobiłam przegląd restauracji i tak trafiłam na ul. Kaszubską 12.

   Była godzina 16.30, więc bez problemu udało nam się usiąść na zewnątrz, bez problemu ponieważ już po nie całej godzinie na tarasie nie było wolnych stolików. Obsługa szybko pojawiła się z menu, a po chwili przyjęła wstępne zamówienie na napoje - ja zamówiłam moje ulubione czeskie piwo Cerny Kozel, a kolega małżonek piwo Rezane, czyli pół na pół jasne z ciemnym ( myślałam że podadzą tak jak piłam kiedyś w Bratysławie z widocznie oddzielonymi warstwami, ale jednak się nie udało, a szkoda bo to całkiem ciekawie wygląda ).


Do piwa otrzymaliśmy również małą zakąskę:


   Manu bardzo interesujące z wieloma ciekawymi pozycjami i w języku czeskim jako podstawowym :) Zamówiliśmy jedną przystawkę na pół, Hermelin na Grilu, czyli jedną z najpopularniejszych czeskich przekąsek w ciut innym wydaniu - ser grilowany z sosem borówkowym - smakował tak samo dobrze jak wyglądał:


   Pecena Kachna i Husi Prsicka to nasze dania główne podawane obowiązkowo z knedlikami. Kaczka i Gęś bo o tym mowa były przyrządzone wręcz idealnie!!! Mięso rozpływało się w ustach, było soczyste i pysznie przyprawione, a porcja całkiem spora, która zadowoli nawet kogoś bardzo głodnego:

Zapiekana pierś z gęsi w sosie śliwkowym

Kaczka podawana na czerwonej kapuście w sosie żurawinowo - pomarańczowym

Co na plus:
  • obsługa bardzo miła i z bardzo dobrym angielskim
  • czeskie piwa
  • ceny potraw nie wygórowane
  • duże porcje
  • lokalizacja
  • nalewka wiśniowa po obiadku Gratis
Co na minus:
  • w sumie nic, jedyne co to uwaga, że piwo Rezane fajnie jakby było podawane o tak:
 Za dwa piwa, dwa dania i przystawkę zapłaciliśmy równiutko 100zł - wydaje mi się, że jest to cena rozsądna i na pewno nie jest sztucznie zawyżona.

Ja tam wrócę na pewno i Wam też polecam!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz